2014. augusztus 16., szombat

Régi szép emlékek: a Nickelodeon '90-es sorozatai - 1. rész

Akkoriban igazi tévéfüggő voltam.

Mióta az eszemet tudom, kiskoromban éjjel-nappal a Nickelodeon-t néztem. Szinte minden műsort imádtam, nagyon sajnálom, hogy manapság már semmit sem játszanak belőlük, pedig lenne rá kereslet, hisz rengeteg oldalon lehet olvasni, hogy milyen jó lenne, ha egy programblokk keretében visszatérnének ezek a sorozatok, még petíciókat is indítottak, sajnos eredménytelenül. A tengerentúlon azonban már régóta visszatértek ezek a műsorok, így az esély megvan, hogy egyszer nálunk is ismét adásba kerüljenek. Na de konkrétan milyen műsorokról beszélek? Mivel nagyon sok van, így úgy döntöttem, két részre osztom, és ma az élőszereplős műsorokkal foglalkozok, jövőhéten pedig a rajzfilmekkel.


Most nem szeretnék minden élőszereplős műsorról szót ejteni, hisz akkoriban rengeteg volt, nem úgy mint ma, így most arról a három sorozatról fogok írni, ami a legjobban tetszett. Azért említésképp megemlíteném még az Unokatestvérem, Skeeter!-t (Cousin Skeeter) is, amiben az egyik főszereplő tulajdonképpen egy báb volt, valamint a Pacafejeket (The Blobheads) is, ami félig animációs sorozat volt, illetve a Sok hűhó (All That) is megérdemel pár szót, amiben a Kenan & Kel főszereplői is láthatóak voltak sok részben.

The Amanda Show
Élőszereplős műsorok közül a kedvencem egyértelműen az Amanda Show volt, aminek Amanda Bynes volt a házigazdája, és olyan szereplők tűntek fel benne, melyek később saját sorozatot kaptak. Drake Bell és Josh Peck itt debütáltak, később pedig egy testvérpárost alakítva létrejött a Drake & Josh. Az Amanda Show, ahogy a címe is utal rá, nem egy sorozat volt, vagyis nem olyan volt, mint példásul a Clarissa, hanem sok kis jelenet volt egy adásban. Azért voltak olyan szituációk, amik állandók voltak, gondolok itt elsősorban arra, amikor Amanda-nal volt egy őrült rajnongója, aki mindenféleképpen szeretett volna vele találkozni, ám sosem jön neki össze. A rajongót egyébként maga Amanda Bynes alakította, természetesen elmaszkírozva. Amanda nagyon szimpatikus volt, mi tagadás, megszerettem őt, éppen ezért sajnálom, hogy ma ott tart ahol. Erre szokták azt mondani, hogy túl hamar jött a népszerűség, és a média sajnos kikészítette őt. A sorozattal kapcsolatban sajnos egy rész sem fellelhető belőle magyarul, ám angolul igen, és emlékeim szerint egy-két részhez még magyar felirat is készült. Az IMDB szerint négy évad és körülbelül 74 rész készült el belőle, ám szinte biztos vagyok, hogy itthon nem vetítették le az összes részt.


Kenan & Kel
Ezt a sorozatot is nagyon megszerettem, ráadásul eléggé egyedi stílusról beszélünk, hisz minden rész elején a két főszereplő Kenan és Kel kiáll a közönség elé, és felvezetik az adott részt, a végén pedig ismét kiállnak, hogy elköszönjenek. Egy szó, mint száz nagyon vicces sorozat volt, Kel volt a tökfej, aki sokszor galibát okozott, ám Kenan-t sem kellett félteni. A neten böngészgetve találtam egy-két részt magyarul is fent, természetesen újra megnéztem őket, és végig fülig ért a szám, annyira jól esett egy kicsit nosztalgiázni. És ami a legjobb, hogy néhány szituációra még emlékeztem is. :) Végezetül ismét az IMDB adataival jönnék, ez esetben is négy évad készült el, és körülbelül 69 epizód, ám szerintem ebből sem adtak le minden részt itthon.


Clarissa
Talán kevesen tudják, de Melissa Joan Hart nem a Sabrina-ban debütált, hanem a Clarissa-ban, amiben az ő karaktere, vagyis Clarissa volt a középpontban. Sajnos nagyon kevés részre emlékszem belőle, és a neten is csak egyetlen egy epizódot találtam magyar szinkronnal, ami nagyon jó volt, igazi családias sorozat volt. Hangulatában hasonló a nemrég befejeződött Good luck Charlie-hoz. :) A sorozatból egyébként öt évad készült el, ami 65 epizódból áll, legalábbis az IMDB szerint. Mondanom sem kell, ez esetben sem hinném, hogy minden epizód levetítésre került itthon, de hangsúlyozom, szerintem.


Végezetül ajánlanék egy oldalt, ami pontosan a Nickelodeon régebbi műsoraival foglalkozik. Ott még bővebb információt kaphattok egyes sorozatokról. A jövőheti részben pedig, ahogy már említettem a csatorna régi rajzfilmjei kerülnek górcső alá.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresés