2015. október 18., vasárnap

Pilotkritika: Suburgatory (A kondom el van vetve/Kertvárosba száműzve)

Egyszerűen magával ragadott a pilot!

Az elmúlt napokban, hogyha bekapcsoltam és a Comedy Centralra tévedtem, nem egyszer futottam már bele a Suburgatoryba. Csupán pár percet láttam a sorozatból, az azonban annyira bejött, hogy gondoltam megnézem végre az első részt. Nem is értem, hogy hogyan kerülhette el eddig a figyelmemet, hiszen annyira egyedi stílust képvisel az egész közeg, ami pont nekem való. :) Sebaj, előttem áll még közel hatvan fantasztikus rész, ráadásul szinkronosan, ami egyébként meglepően jó.


A sorozat középpontjában a 16 éves Tessa és édesapja George áll, akik kvázi egy félreértés miatt számolták fel addigi nyüzsgő manhattani életüket, hogy a kertvárosba (Suburgatory), költöznek, ez a hirtelen váltás/átállás pedig több szempontból is nehezen megy majd nekik, köszönhetően az érdekes és kissé tolakodó szomszédságnak...

Valóban elképesztően különleges stílusa van az egész sorozatnak, ami az érdekes alaphelyzetnek és természetesen a frenetikus karaktereknek egyben színészeknek köszönhető. Első benyomásra már maga a karakter is figyelemfelkeltő és egyben szimpatikus, mégis szerintem nem lett volna ennyire jó a pilot Jane Levy nélkül. Egészen egyszerűen nagyon jó választás volt Tessa szerepére, és kész. :) Tessa mellett George is telitalálat, annak pedig külön örülök, hogy az írók nem ragadtak le csupán Tessa életének bemutatásával, hanem külön hangsúlyt fektetnek Georgera is, akinek szintén nem olyan könnyű beilleszkedni egy ennyire eltérő társadalomba. Ettől lett igazán életszagú az egész produktum.


Persze a sikerhez nem elegek az ütős főszereplők, a jó mellékszereplők se hiányozhatnak, a Suburgatory pedig ebben a szempontból sem szégyenkezhet, sőt! Érdekes és egyben szórakoztató volt nézni, hogy ez a közösség mennyire összetartó, és a maguk módján általánosnak próbálnak tűnni, mégis szinte mindenki kivétel nélkül különc. Vegyük például a Shay családot, ahol személyiségileg senki sem hasonlít a másikra, mégiscsak egy összetartó közeget alkotnak. Vagy mondhatnám még Dallast és lányát Daliat is, akiket oltári nagyokat nevettem.

Értékelés: 9/10.
Kész, végem van, engem megvettek kilóra. Sosem hittem volna, hogy az ABC képes egy ennyire különleges sitcomot készíteni, bár a Don't Trust the B... után nem is lenne min csodálkoznom. De lassan kezdek eltérni a tárgytól. Véleményem szerint a Suburgatory első része igazán minőségi lett, a Sztárban sztár után pedig meg is nézek még pár részt, lefekvés előtt. :)

 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresés