2015. június 12., péntek

Az ének iskolája harmadik évfolyam: az utolsó adásról

Le a kalappal a diákok előtt!

Múlthét Vasárnap véget ért Az ének iskolája harmadik évfolyama, melyet az a kisdiák nyerte meg, akinek a legjobban drukkoltam. Azzal már eddig is tisztában voltam, mennyire vérprofi, felnőtt profi előadókat megszégyenítő módon tud teljesíteni egy-egy delikvens, ám úgy érzem, az utolsó adásra még jobban odatették magukat a versenyzők, és így valóban jobbnál-jobb produkciókat láthattunk. Sőt mi több, bár eddig sem kritikai szemmel néztem az adásokat, azt azért elárulom, hogy a finálé alatt szó szerint hátradőltem, és csupán élveztem az előadásokat. :)

A régi kedvenceim. - Fotó: TV2 Sajtószoba

Akárcsak legutóbb, úgy most is a továbbiakban a kisdiákokat fogom "értékelni" a továbbiakban.

Győrfi Dzsenifer és Király Viktor

Bár nagyon élveztem a duettet, mégis szerintem jobb lett volna egy másik dalt választani, annak ellenére, hogy mind Dzsenifer, mind Viktor hibátlanul adta elő, és úgy összességében még a dalt is sikerült megszeretnem a maga ütemessége alatt. Hiába volt jó, ebben a produkcióban nemtudta megmutatni Dzsenifer a sokrétű hangszínét, amit nagyon sajnálok. Bár tény, hogy sok olyan produkciót tett le az asztalra az elmúlt adások alatt, amit már többször is meghallgattam, és gyanítom nem utoljára. Remélem sokat fogunk még hallani a lányról a jövőben. :)

Fotó: TV2 Sajtószoba

 

Váradi Robi

Ennyire érzelmes és lírai dalt szerintem utoljára a válogatáson énekelt Robi. Csak becsülni tudom benne azt, hogy képes volt önmagát kísérni gitárral, annak ellenére, hogy csak nemrég tanult meg rajta játszani. Merész lépés volt ez, de hiszem azt, hogy a gitár nélkül nem lett volna annyira jó összességében az előadása, mint amilyen kerek egész volt így.

 Fotó: TV2 Sajtószoba


Horváth Alexandra és Wolf Kati

Bár az X-Faktor alatt nem voltam túlságosan nagy Wolf Kati rajongó, azt azért el kell ismerni, hogy van ám hangja, amivel bánni is tud. A dal eredeti változatát is sokszor meghallgattam már, és nagy valószínűséggel ezt a változatot sem most hallottam utoljára. Alexandra akárcsak eddig, úgy most is rendkívül jó volt. Sokan egyébként már készpénznek vették, hogy ő lesz a nyerte, végül nem így lett, de természetesen azzal is egyet értettem volna, ha végül ő lett volna az osztálygyőztes.

 Fotó: TV2 Sajtószoba


Varga Dávid

Azzal mondjuk nem értettem egyet a zsűrivel, hogy sok műfajban bizonyított a srác az elmúlt hetek alatt, de az tény, hogy adásról adásra egyre felszabadultabb lett a produkciók alatt, amit pedig a fináléban leművelt... Nos, mintha egy teljesen más személy állt volna a színpadon a dal alatt, a koreográfia mindenképpen csillagos ötös. Ami pedig az éneklést illeti, mindig is tetszett Dávid hangszíne, ez a dal pedig nagyon is neki való volt. :)

 Fotó: TV2 Sajtószoba


Nagy Bogi és Rácz Gergő

Őszinte leszek, egy ilyen jó párosítás mellett, egy picivel jobb produkciót vártam volna. Kb. tavaly fedeztem fel Rácz Gergő acapella dalait, és azóta rendületlenül a lejátszólistámon szerepelnek a dalok, Bogi pedig a lágy és selymes hangjával na meg a személyiségével bűvölt ez az első perctől. Nyilvánvalóan az is közrejátszik, hogy magát az eredeti dalt sem csípem annyira, ettől függetlenül ez sem kifogás arra, hogy egyszerűen nem voltam oda túlságosan a végeredménytől.

 Fotó: TV2 Sajtószoba


Varga Norbi

Már a múlthéten is említettem, hogy valamiért nem nagyon szimpatizálok Norbival a személyisége miatt, azért azonban jár neki a respekt, amiért betegen is képes volt így előadni egy Zámbó Jimmy dalt. Konkrétan, ha a tanárok nem említik Norbi betegségét, akkor szerintem nem is veszem észre, hiszen ugyanolyan jól énekelt, ahogy eddig is. Egyedül az elején volt némi bizonytalanság, de ettől természetesen eltekintek. Kétségkívül helye volt a diákok között Norbinak, annak azért nem örültem volna, ha ő nyer, hiszen például Juhos Zsófihoz képest még rengeteg tanulás és fejlődés van a fiú előtt.

 Fotó: TV2 Sajtószoba


Lentulay Krisztián és Csonka András

Jókat derültem a produkció alatt, hiszen nagyon jó koreográfiát állított össze Csonka Pici. Az ének részt nézve (mert hát csak ez a fő része a műsornak) azonban már vannak felvetéseim azzal kapcsolatban, hogy miért kellett Csonka Andrást felkérni duettpartnernek? Rossz volt hallgatni, ahogy próbált énekelni, hiszen egyrészt hamis volt, másrészt pedig fülbántóan rekedt. Egyértelműen ez volt az este legkétértelműbb produkciója, hiszen míg a koreográfia nagyon ötletes volt, addig az ének, nos... Jobb ha nem is térek ki rá.

Fotó: TV2 Sajtószoba


Juhos Zsófi

Vasárnap óta már legalább tíz-tizenötször hallgattam meg Zsófi produkcióját, de még mindig nem untam meg, és az elkövetkezendő hónapokban szerintem még igen sokszor fogom még hallgatni és nézni. A finálé legeslegjobb mindenképpen Zsófi nyújtotta, aki teljes mértékben megérdemelten győzött. Már az eddigi adásokban is rendkívül jó volt, ám kétségkívül Tóth Gabi számában teljesedett ki, elképesztően profi volt, konkrétan leesett az állam. :)

 Fotó: TV2 Sajtószoba


Összességében tehát a legtöbb diák odatette magát utoljára is, így természetesen élvezetes volt nézni az utolsó adást is. Mivel valóban nem lesz több adás már (jövőre nagyon bízok a negyedik évfolyamba :) ), éppen ezért illene a tanári karról is írnom, valamint a műsorvezetőről, pardon igazgatónőről is.

A Tanári Karral már az első szériában sem volt semmi problémám, ezért sajnáltam nagyon, mikor kiderült, hogy Király Viktor idén már nem fog ott ülni hétről-hétre... A helyére Caramel jött, akinek kellett egy kis idő, mire ki tudott teljesedni, ám a végére igazán belejött a szerepébe, és hasznos tanácsokkal illetve mindent összevetve jól feltudta készíteni a diákjait a megmérettetésekre. A többiek szokás szerint profik voltak, bár a végén elmaradtak a szokásos Szulák Andi-Szandi féle csipkelődések, Hajós azonban nem hagyott cserben, és sokszor szórakoztatott bennünket a vicceivel.

Fotó: TV2 Sajtószoba

Egy korábbi kritikában már kifejtettem, hogy idén érezhetően nagyobb volt a tét, mint eddig, és ez valószínűleg a műsorvezetőcserének is köszönhető, én ennek ellenére cseppet sem bánom, hogy Ördög Nóra érkezett Friderikusz helyére, hiszen véleményem szerint mindig a helyzet magaslatán volt, és minden adást szépen levezényelt.

Én úgy sajnálom, hogy máris vége a műsornak, hiszen szívesen elnéztem volna továbbra is Vasárnap esténként, hogy hogyan is teljesítenek a diákok. Nem ártana egy vagy akár több olyan adást készíteni, amelyben a három széria összes diákja fellép, akár szóló akár duett produkciókban, nemde? Nézettség szempontjából biztos nem lenne kudarc, hiszen az idei széria is jól teljesített összlakosság szinten, a 18-49-es korcsoportban azonban sajnos már kevésbé. Ettől függetlenül a Vasárnap estéket rendre nyerte a műsor, így nem látok egyetlen ésszerű ellenvetést sem, amiért nem érné meg jövőre elindítani a következő szériát.

Amint lesz konkrét hír a folytatással kapcsolatban, rögtön megírom nektek, addig is örüljünk Zsófi győzelmének, és kész. :)

A három győztes. - Fotó: TV2 Sajtószoba

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresés