2016. február 12., péntek

Pilotkritika: Telenovela

Őrült jól szórakoztam az első két részen.

Még a vizsgaidőszak kellős közepén csekkoltam Eva Longoria vadonatúj sorozatának a pilotját, és bizony olyan jókat derültem rajta, hogy rögtön megnéztem a második részt is. Igazság szerint engem már jó előre megvett kilóra a sorozat, hiszen már az előkészülő fázis óta nyomon követtem a folyamatot, szeptemberben egy külön posztotban kis is fejtettem az addig megjelent információkat. Kicsit tartottam is attól, hogy az akkor megjelent trailer elsütötte a legtöbb poénos jelenetet, de szerencsére az első két rész erre alaposan rácáfolt. A közel 50 perc alatt rettentő jól ki tudtam kapcsolódnia és csak élveztem a látottakat. Ezért is sajnálom annyira, hogy az amerikai nézők nem haraptak rá jobban a sorozatra, az eddigi adatok alapján ugyanis eléggé esélytelen a második évad...


A show középpontjában Ana María (Eva Longoria) áll, aki egy igazán ünnepelt telenovellasztár, annak ellenére, hogy valójában egyáltalán nem beszél spanyolul. A jelenleg forgatott szappanoperájának nézettsége azonban folyamatosan csökkent, éppen ezért a gyártó beszervezte másik sztárként Ana María ex-férjét, Xavier Castillot (Jencarlos Canela), így a bonyodalmak garantáltak, nem beszélve a főhősnő ellenségét alakító Isabela-ról (Alex Meneses), akivel a forgatásokon kívül sem igazán jön ki.

Nos, szerintem akkor élvezhető igazán a sorozat, ha nem vesszük komolyan az egészet, ugyanis a forgatáson kívül is a színészek élete tele van szappanoperás fordulatokkal, bár mondjuk ez várható volt, már csak a stílusából és nem mellesleg a címéből is adódóan. Ezáltal kétségkívül elég megosztóra sikeredett, hiszen a néző vagy élvezi a látottakat, vagy nem. Én utóbbi kategóriába tartozom, egészen egyszerűen zseniálisnak tartom a show humorát, ahogyan kihasználják a telenovella műfaj sajátosságait, a sztori tehát nagyon bejön és a karaktereket is első benyomásra megkedveltem.


Eva Longoria ezúttal is testhezálló szerepet kapott, a Született feleségek rajongóinak pedig eléggé dejá vu érzései lehetnek, hiszen Ana María habitusa és cselekedetei rettentően hasonlóak Gabrielle Soliséhoz. De nemcsak miatta érdemes belenézni, hanem a többi karakter is szerethető és vicces, elég csak a kellékes Mimire, vagy a sorozatbeli telenovellában gonoszt játszó egyébként viszont ártatlan bárány Rodrigora gondolni. Tulajdonképpen az összes főbb szereplő mutatott már egyéniséget, kivéve Jencarlos Canela karaktere. Úgy tűnik, hogy ő egy kicsit komolyabban veszi a karakterét, mint a többiek, vagy az is lehet, hogy nem vagyok hozzászokva, hogy ilyen típusú karaktert játsszon el, hiszen még mindig a lelki szemeim előtt van az Ördögi kör, amiben merőben mást szoktam meg tőle. Remélem a folytatásban kicsit jobban felenged majd, mert jelen pillanatban a többiekhez képest egy kicsit kakukktojás számomra, ez pedig egy kicsit rontja az élvezhetőségi faktort...

Értékelés: 10/10.
Egy ilyen hangvételű kritika után szerintem senkit sem lep meg a maximális pontszám. Habár nem vagyok maradéktalanul megelégedve a látottakkal (főként Jencarlos miatt), ettől függetlenül remekül ki tudtam kapcsolódni, ami szerintem igen fontos szempont. A folytatást tehát már nagyon várom, szerintem egyhuzamban fogom ledarálni a nyáron, és már előre felkészülök arra, hogy nem lesz második évad, hiszen egyre csak csökken a nézettsége, ezt mi sem bizonyítaná jobban, minthogy az előtte futó szintén komédia Superstore nézőit nem nagyon tudja megtartani, és a sávjában rendszerint a legutolsó helyet foglalja el...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresés