2014. augusztus 3., vasárnap

The Originals: Az első évadról

Nem gondoltam volna, hogy ennyire megszeretem a sorozatot.

Nem írtam külön kritikát a Pilotról, mert nem láttam értelmét. Különben is, lényegében ugyanaz volt, amit a TVD negyedik évadában már bemutattak, csak Elijah szemszögéből. Szerintem nem mondok semmi újdonságot, ha azt mondom, egyáltalán nem nyűgöztek el vele, sőt egyenesen unalmas volt, hisz olyan problémákat vázoltak fel, amiket egy pillanat alatt meg lehetne oldani. Azonban a folytatásban még több dolgot elárultak nekünk, kaptunk sok múltbeli jeleneteket is, amik alapján megtudtuk, miért nem tesz Klaus pontot az ügy végére öt perc alatt. Összességében egy nagyon jó első évadot hoztak ki belőle, visszaidézte azt, milyen jó volt a TVD a fénykorában.

Enyhén Spoileresen folytatom a továbbiakban.


A második rész már sokkal jobb volt, mint az első, hisz ahogy írtam jobban megismertük a háttértörténetet, és ez nagyon kellett. Ahogy haladtunk előre, annál jobb lett. Imádtam, hogy sok külön szálon forognak az események, mégis valahogy kapcsolódtak egymáshoz. A kedvenc karakterem egyértelműen Rebekah volt, bár azzal, hogy eléggé sebezhetőnek mutatták be, rontott egy kicsit az imidzsén. Gondolok itt arra, hogy rengeteget sírt, illetve szegény lányt Klaus és Marcel szinte dróton rángatta: egyik pillanatban még Klaus-hoz volt hűséges, a másik pillanatban már Marcel-hez. Ha ezeket a szempontokat nézzük, jobb is, hogy továbbállt, nem rontották tovább. Akárhogy is, nagyon nagy meglepetés volt, amikor az évadzáróban visszatért, és mondanom sem kell, mennyire örültem neki. Szívesen megnézném egy külön sorozatban, hogyan fog boldogulni a kis Hope-al. :) Rebekah kapcsán azt azért még megemlíteném, hogy nagyon jó volt Rebekah és Hayley első találkozása, sőt a későbbiekben szinte össze is barátkoztak. Én néztem anno a H2O-t, ezért is volt jó látni a két lány közös jeleneteit.


Lányok közül Hayley volt még nagyon jó. Az igazat megvallva nem néztem volna ki Phoebe Tonkin-ból, hogy ilyen jó is tud lenni. A The Secret Cricle-t még nem láttam, a TVD-ben pedig nem tudta kibontani a szárnyait, amit itt most egyértelműen megtett. Sőt, a folytatásban remélem még keményebb lesz, hisz meg kell tisztítaniuk a terepet, hogy Hope visszatérhessen. A lehetőségek tárháza mindenesetre adott, pláne így, hogy most már ő is hibrid, remélem élni is fognak a lehetőségekkel. Azt pedig majdnem elfelejtettem, hogy mennyire érezhető volt a kémia Hayley és Elijah között. Remélem előbb-utóbb összejönnek. A legtöbbet pedig egyértelműen Davina fejlődött. Igaz, hogy már a kezdetekben is jó volt, de a végén már annyira magabiztos lett, remélem a második évadban igazi badass lesz. Danielle Campbell pedig nagyon szép teremtés. :)

Hiába szeretnék a fiúkról is írni, nemtudok, hisz Klaus és Elijah ugyanazt a szokásos formájukat hozták, amit a TVD-ben is. És ezzel nem azt mondom, hogy rosszak voltak, épp ellenkezőleg, nagyon is jók. Jaj, ez a sorozat tele van jobbnál jobb karakterekkel, és elég sokan vannak ahhoz, hogy attól féljek nem lesz idő mindenkire, egyszerűen lehetetlen, hogy mindenki kapjon egy olyan szálat, amiben kimutathatják az erősségeiket. Vagy mégis? Az biztos, hogy Julie Plec és társai most nagy fába vágták a fejszéjüket. Ráadásul a második évadban új szereplők is érkeznek majd.


Ha már szóba került Plec asszonyság. A TVD miatt nemtudok elsiklani a szerelmi háromszög(ek) felett. Nagyon remélem, hogy ezt nem fogják elrontani a hülye szerelmi szálakkal. Egyelőre optimistán állok a dolgokhoz, és hiszem, hogy jó lesz. Legalábbis egy ideig biztosan, hisz a TVD is a negyedik évadtól lett szinte nézhetetlen. Ha így nézzük, akkor még van előttünk két szuper évad....

Hogy mit várok a folytatásban?
Adott sok nagyon erős karakter, kérek hozzájuk egy szuper történetet. Az évadzáróban két boszi visszatért a halálból, nemtudom kik azok, de remélem nagy gallibát fognak okozni, valamint merem remélni, hogy Mikael nem lesz sokáig rabláncon, és felpezsdíti Klaus és Elijah egyébként sem unalmas életét. Jut eszembe, nemrég volt a Comic Con, melyen természetesen a TVD és az Originals szereplői is jelen voltak, Plec asszonyság pedig megemlítette, hogy tervbe van véve egy spin-off, ám nem biztos, hogy a közeljövőben megvalósul. Kíváncsi lennék, hogyan lehetne összehozni a két sorozatot.

Értékelés: 9/10.
Rebekah távozása miatt, és az utána kialakult rövid zűrzavar miatt kénytelen vagyok levonni egy pontot. Próbáltam Spoilermentes lenni, remélem nagyjából sikerült is. Őszintén szólva egyáltalán nem bántam meg, hogy csak most néztem meg egyhuzamban a teljes évadot, mert ez tipikusan egy olyan sorozat, ami darálva még jobb. Legalábbis szerintem. Ha valaki egy jó kis sorozatot keres, ezeken a meleg napokon, nyugodt szívvel ajánlom a The Originals-t. És ne tévesszen meg senkit sem az első rész, hisz a folytatás sokkal jobb lesz. :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresés