2015. április 28., kedd

Pilotkritika: Egynyári kaland

Egész jó volt kezdésnek.

Vasárnap este startolt el a közmédia legújabb minisorozata, az Egynyári kaland, amely egyértelműen a fiatalokat célozza meg. Szüksége is lenne a Duna TV-nek egy kis javulásra, hiszen a 18-49-es korosztály nagyon leszokott az MTVA csatornáiról, ami tulajdonképpen nem is meglepő. De elkanyarodtunk a tárgytól. Az Egynyári kaland a Magyarország, Szeretlek! után startolt el, mely jelenleg a csatorna legnézettebb műsora, így felvezetésnek nem is találhattak volna tökéletes helyet. A nézők pedig igen szép számmal maradtak a premierre, míg teljes lakosságban páran elpártoltak (tippre, Az ének iskolája miatt :) ), addig a fiatalok körében még emelkedett is a nézettség, és végig kitartottak mellette, vagyis minden esély megvan rá, hogy a további öt epizód is szép eredményeket érjen majd el.

Fotó: Bara Szilvia (MTVA)

Az Egynyári kaland főszerepében hat fiatal van, akik között van gazdag, és valóban nyaralni jött a Balatonra, míg mások főképp dolgozni. Egy közös van bennük, mégpedig az, hogy egy szálláshelyen szálltak meg, így előbb-utóbb megismerkednek egymással, és "együtt különféle izgalmas kalandokba bonyolódnak." (Az utolsó mondatot a hivatalos sorozatismertetőből idéztem.)

Ahogy az elején említettem, nekem egész bejött a pilot, annak ellenére, hogy bizony voltak kiszámítható jelenetek, és Az ének iskolája miatt a Duna TV oldalán néztem vissza a részt, ami többször is megakadt, így értelemszerűen az élvezhetőségi faktorból visszavett, ám mivel ez nem a sorozat hibája volt, így ettől most eltekintek.

Már előre meg lehet mondani, hogy ki kivel fog előbb utóbb összejönni (a hat rész miatt inkább előbb), ettől függetlenül ha jó lesz a körítés, biztosan maradni fogok. A sorozat erőssége a rendkívül érdekes színészek. Komolyan mondom, nem gondoltam volna, hogy sikerül ennyire jó színészeket összeválogatni a közmédiának. Na jó, nyilván mindenkinek van hova fejlődnie még, de ettől függetlenül érdekesen hozták a karaktereiket, illetve vitték előre a sztorit, így mindenképpen jár a pacsi a castingosoknak.

Fotó: Bara Szilvia (MTVA)

A legjobban egyébként a vendéglős vonal fogott meg leginkább, valamint az ott dolgozó Bence és Zsófi, de megemlíthetném még a szállodás sztorit is, ahol az egyik takarító megkeseríti az újonc Fanni életét. Vicces volt még a tulaj fia vagyok, de úgy teszek mintha csak én is vendég vagyok rész is, hiszen okozott egy-két olyan pillanatot, amiért felkuncogtam, csak sajnos hamar kiderült az igazság, pedig szívesen továbbnéztem volna még, hogy meddig bír még hazudozni Gábor.

Értékelés: 7/10.
Mindent összevetve magam sem gondoltam volna, hogy ennyire be fog jönni a pilot, jelen pillanatban pedig, ha a folytatás is ilyen jó lesz, akkor minden bizonnyal bedarálom majd azt a további öt részt. Nézettség szempontjából pedig, ha tudja majd tartani a számokat a sorozat, akkor simán eltudok majd képzelni egy esetleges második évadot. Szóval, hajrá Egynyári kaland, igazán ráférne már a közmédiára egy kis javulás, rám pedig egy magyar heti sorozat. :)

Fotó: Bara Szilvia (MTVA)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresés