2015. január 25., vasárnap

A Dal 2015: Az első elődöntőről

Tegnap este lezajlott A Dal 2015 első elődöntője.

Míg tavaly még csak a középdöntőket, illetve a döntőt kísértem figyelemmel, addig idén már az elődöntőkre is beneveztem, amit egyáltalán nem bántam meg. Az új széria egyébként több új változást is takart, és nemcsak csak a személycserékre gondolok, hanem a szavazási módszerekre is. Idén a legnagyobb újítás a mobilapplikációs szavazás, amit nagyon jó ötletnek tartok, csak sajnos a kivitelezés nem a legjobb.


Nem értem, miért kellett a pontozást is alapdíjas sms-é tenni, mikor a két nagy kereskedelmi csatorna, az RTL Klub és TV2 műsoraiban (Rising Star, ValóVilág) teljesen ingyenes ez a lehetőség! A Dal pedig egy közszolgálati csatornán fut, amit elvileg a mi adónk tart fel. Kérdem én, akkor miért kell még e módon is pénzt kicsikarni az embereknek. Teljesen felháborítónak és egyben illúziórombolónak is tartom ezt a döntést! Mindenesetre pontoztam Farkas-Jenser Balázs és Szakács Gergő produkcióit, természetesen 10-10 pontra, de sajnálatos módon kiestek. Ilyen az én formám, akik nekem tetszenek mindig kiesnek...

A legjobban Gergő kiesését sajnálom.
Balázs és Gergő kiesése mellett egyébként nem tudok szó nélkül elmenni, hiszen annyira jó dalokkal neveztek be, a zsűri pedig szerintem nagyon lehúzta őket, különösen Gergőt. Tény, hogy nem volt a legjobb formában a srác, és becsúszott egy-két hamis hang, de Pierrot értékelése mégiscsak túlzás volt. Teljes mértékben megértem amiért kifejezte nemtetszését a Facebook oldalán, a kiesésével pedig nagyon nem értek egyet, de sajnos nincs mit tenni.

Pierroton kívül a zsűri többi tagjával különösebben nem volt bajom, habár azt ne próbálja nekem senki sem bemesélni, hogy Rúzsa Magdi nem elfogultságból adott Tóth Verának 10 pontot, hiszen tényleg nem volt rossz Vera előadása, de valljuk be, tud ő ennél sokkal jobb is lenni. Pierrot kritikáira pedig most nem szeretnék kitérni, ugyanis néha egyet értettem vele, máskor pedig szerintem túlságosan nyers volt, és Gergő esetében bántó is.

A Középdöntőbe egyébként Bogi, Tóth Vera, Antal Timi, a Passed, a Karmapolis és Szűcs Gabi jutott tovább. Utóbbi továbbmenetelésének egyébként nagyon nem örülök, ugyanis hiába van a zenei pályán már x éve, ha a dal amivel benevezett rettenetesen tucatdal. Beismerem, hogy élőben jobban megtetszett, mint vártam, de szerintem Balázs és Gergő produkciói sokkal jobban voltak, mint Gabié...

Végezetül pár szót szeretnék még szólni a műsorvezetőkről is. Bár arról volt szó, hogy Tatár Csilla egyedül fogja majd vezetni a műsort, azért néha Harsányi Levente is képbe került, aki A Dal háttérműsorának a műsorvezetője. Szegény Csilla most nem volt top formában, és a hangja is kellően megváltozott, nem tudom, hogy pontosan mi baja is lehetett, de egy picit csalódtam benne. Remélem a jövőhétre jobban összeszedi magát.

Ami pedig a jövőhetet illeti, Pénteken érkezek majd egy kisebb Ajánlóval, amiben a Szombaton fellépő versenyzők dalairól fejtem ki előzetesen a véleményemet, Vasárnap pedig a Szombati show kritikájával érkezek majd. :)

Balázsnak is ott lett volna a helye a Középdöntőben...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresés