2014. december 30., kedd

The Hunger Games: Catching Fire (Az éhezők viadala: Futótűz) [2013]

Ugyanúgy lenyűgözött, mint az első rész.

Az első rész után rögtön nekivetettem magam a Futótűznek. Be kell, hogy valljam, kicsit negatívan álltam hozzá, hiszen szinte törvényszerű, hogy a folytatás már korántsem szokott olyan jó lenni, ráadásul még nagyon a hatása alatt voltam az első résznek. Szerencsére feleslegesen aggódtam, hiszen a Futótűz is legalább olyan zseniálisra sikeredett, mint az első rész, sőt CGI-es effekteket tekintve nekem még egy kicsit jobban is bejött. Történetileg már akadtak kisebb problémák, de erre még úgyis kitérek. A vége egyébként nagyon cliffhanger-es lett, de nem is baj, hiszen a mozik most vetítik a harmadik könyv első felét, jövőre pedig jön a befejező film.



Ahogy az várható volt, Snow elnök nem vette jó szemmel, hogy Katniss kijátszotta a versenyt, ám, hogy mentse a menthetőt, győzelmi körutat szervezett a párnak, hogy ezzel is csillapítsa a lázadásokat. Ám a lakosságnak ez cseppet sem jött be, így még nagyobb zavargások törtek ki, Snow pedig kitalálta, hogyan tudna örökre megszabadulni Katniss-től. A soron következő viadal szám szerint a hetvenötödik, így ez különleges a többitől, ugyanis megtartják a harmadik nagy mészárlást, ami alkalmával korábbi győztesek küzdenek meg egymás ellen, így Katniss és Peeta élete ismét veszélybe kerül.

Figyelem, Spoileresen folytatom tovább!

Már a bevezetőben említettem, hogy a történettel egy pici bajom volt. Konkrétan a szerelmi háromszöggel volt a legnagyobb problémám, ami szerencsére csak az elején kapott egy picit nagyobb teret, a folytatásban már nagyon a háttérbe szorították. Mondjuk igazán nem is tehettek mást, de van egy olyan érzésem, hogy az a szerelmi háromszög, ami véleményem szerint csak rontja az összhatást, a harmadik és negyedik részben csak erősödni fog. De azt kívánom, hogy ne legyen igazam...



A folytatás már első osztályú volt, hisz nagyon tetszettek a körutas események is, valamint az azt követő verseny is. Még mielőtt rátérnék a harmadik nagy mészárlásra, a körútról egy dolgot megjegyeznék: a legmeghatóbb egyértelműen a tizenegyes körzetes rész volt, ahol a kis Rue élt. Nagyon szép beszédet mondott Katniss, amikor pedig közelítve mutatták Rue családját, nos az nagyon szívszorító volt. A harmadik nagy mészárlás előhúzása zseniális döntés volt, imádtam minden jelenetét, különösen a CGI nyűgözött le nagyon. Már a felkészítés is úgymond profibb volt, mint az előző részben, az új küzdőtér pedig le a kalappal. Nagyon jó választás volt ez a mediterrán hely, ráadásul szerintem sokkal több dologgal kellett szembenézniük a versenyzőknek.

Amikor Finnick jelezte, Katniss-nek, miszerint a lány akarta azt, hogy legyenek szövetségesek, már akkor elkezdtem gyanakodni, hiszen az utolsó pillanatban megegyezett Peeta-val, hogy nem kellenek nekik szövetségesek, mégis nem gondoltam volna, hogy arra megy ki a játék, amerre... A vége tehát nekem nagy meglepetés volt, de élveztem a versenyt is. A tizenkettedik körzet megsemmisült, Peeta pedig a Kapitolium fogja. Pont akkor választották szét őket, amikor Katniss kezdett valódi érzéseket érezni a fiú iránt. Nagyon imádtam egyébként a kisebb közös jeleneteiket, gondolok itt például a vonatosra, amikor Katniss megkéri, hogy maradjon vele az éjszakára, vagy amikor Peeta-t újra kellett éleszteni.


Az új szereplők egyébként jól vizsgáztak, az új műsorvezetőről nem is gondoltam volna, hogy mik az új műsorvezető valódi szándékai, ahogy a versenyzőkben is pozitívan csalódtam, ugyanis sokkal szerethetőbb, jobban mondva emberibbek voltak, mint az előző részben, gondoljunk csak az első két körzet könyörtelen játékosaira. Annak pedig külön örülök, hogy Johanna-t, Beetee-t és Finnick-et is viszontláthatjuk majd a továbbiakban. Már csak a kicsi Rue-t kéne még valahogy visszacsempészni. :)

Értékelés: 9/10.
Nagyon kíváncsi vagyok a folytatásra. Még az is lehet, hogy a moziban fogom megnézni A Kiválasztott első részét, majd meglátjuk. Kíváncsi vagyok, mire fog kimenni az egész, hiszen egy-két kisebb spoilert már elolvastam, a nagyobbakat azonban szándékosan nem. Végezetül még a terhességes sztorit megemlíteném, jó húzás volt, a verseny folyamán mégsem vették elő, amit egy kicsit sajnálok.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresés